Klasyczny, rolkowy czy z napędem bezpośrednim?

24-10-2016

Aktualinie na rynku dostępne są trzy rodzaje trenażerów:

  1. Trenażer klasyczny - rower montujemy opierając tylną oś o konstrukcję trenażera. Opór przenoszony jest na tylne koło za pomocą rolki (wykonanej najczęściej z specjalnego tworzywa minimalizującego hałas), która styka się z oponą tylnego koła. Rozwiązanie to jest bardzo proste w budowie, a trenażer zapewnia stabilną pozycję na rowerze. Trenażery klasyczne są obecnie najbardziej popularne wśród trenujących rowerzystów. 

  2. Trenażer rolkowy - wymaga więcej koncentracji w trakcie treningu. Na trenażer składa się solidna rama z trzema, parabolicznymi rolkami połączonymi ze sobą. Chcą trenować na trenażerze rolkowym wystarczy jedynie postawić na nim rower. Dwie, tylne rolki stawiają opór dla tylnego koła, przenosząc prędkość obrotu również na przednie koło. Takie rozwiązuje wymaga od rowerzysty utrzymywania równowagi, jednak zwiększa atrakcyjność treningu. Na trenażerze rolkowym bardzo dobrze trenuje się nagłe sprinty, czy jazdę na stojąco. 

  3. Trenażer z napędem bezpośrednim - nowość na rynku rowerowym. Trenażer z napędem bezpośrednim zastępuje tylne koło. Montujemy na nim kasetę, łącząc trenażer z rowerem standardowym łańcuchem. Dzięki takiej konstrukcji zostaje wyeliminowany sztuczny opór między oponą a rolką, pozwalając na zwiększenie dokładności w dobieranym treningu.